Робота з профорієнтації учнів
проводиться згідно з планом роботи МРЦ, в якому передбачені такі питання:
з учнями 9-х класів:
- діагностика учнів з метою виявлення профільного напрямку
- проведення з учнями бесід та диспутів про транспорт, комп’ютерну техніку, про споріднені професії, «Шлях до професії починається в МРЦ»;
- зустріч поколінь «Від трудових традицій - до трудових династій»;
- екскурсії в МРЦ для ознайомлення з його роботою, матеріальною базою;
- оформлення стендів з умовами прийому учнів на навчання в МРЦ;
з учнями 10-11 класів:
- на протязі року проводиться цілеспрямована робота по ознайомленню учнів з професіями, які необхідні нашому регіону, найбільш масовими і перспективними професіями.
Ефективною роботою з учнями є проведення декад професій, декад профорієнтації. Під час декад працює профінформаційна виставка, виставка творчості учнів, проводяться екскурсії на підприємства та навчальні заклади, тестування, ділові ігри.
У березні 2022 року з метою покращення профорієнтаційної роботи з учнями на всіх профілях МРЦ буде проведений місячник з профорієнтації «Твій компас в світ професії».
Заступником директора з НВР Руденко Л.М. були розроблені заходи, які протягом місяця будуть повністю виконані.
№ п/п |
Заходи |
Дата проведення |
Відповідальний |
1.
|
Анкетування, тестування |
З 01.03.22 по 05.03.22 |
Руденко Л.М. |
2.
|
Оформлення куточка з профорієнтації «Цей дивовижний світ професій» |
До 12.03.22 |
Аврахова А.А. |
3. |
Профконсультації: «Інтереси, здібності, покликання і вибір професії», |
Упродовж березня 2022 |
Руденко Л.М. |
4. |
Консультації: Світ професій |
Упродовж березня 2022 |
Пасинок І.В. |
5. |
Консультації: Умови прийому в заклади освіти, Потреби ринку праці в спеціалістах |
Упродовж березня 2022 |
Старосільський М.І. |
6. |
Проведення днів професії:
|
16.03.22 17.03.22 18.03.22 19.03.22
12.03.22
|
Вдовіченко В.Б. Пасинок І.В. Поступний Д.В. Аврахова А.А.
Волкова І.В. |
7. |
Організація і проведення фестивалю професій |
З 09.03.22 по 12.03.22 |
Руденко Л.М. |
8. |
Бесіда «Професії майбутнього» |
02.03.22 03.03.22 |
Аврахова А.А. |
|
Під час проведення місячника практично всі працівники і учні КЗ"Вовчанський МРЦ" брали активну участь.
Але необхідно з метою організації процесу самопізнання проводити комплексне тестування та діагностику індивідуально-психологічних відмінностей учнів за методиками «Карта інтересів», ДДО, «Професійні наміри», тематичні тренінгів для старшокласників з розвитку партнерського спілкування, особистісного зросту, саморегуляції, впевненої поведінки. Всі ці заходи плануємо провести в наступному навчальному році з допомогою психолога відділу освіти Вовчанської міської ради Шматок С.В.
Школа, сім’я і суспільство формують дитину як майбутнього члена суспільства. Більше того, особистість дитини формується під впливом суспільних відносин, безпосередньо в яких проходить його життя і діяльність. На рівень професійної орієнтації дітей значний вплив мають батьки, тобто вони покликані допомогти краще розібратися в їх схильностях і можливостях і визначити їх професійний і життєвий шлях. Важливою ланкою в системі профорієнтації учнів є робота комбінату з батьками. Перш за все проводиться анкетування батьків: «Моя роль в підготовці дитини до праці і вибору майбутньої професії», «Якою я бачу свою дитину».
Розроблені «Заповіді батькам», меморандум від вашої дитини, поради батькам обдарованої дитини, поради батькам на кожен день.
Кожен рік, у грудні інформуємо учнів комбінату про сучасний стан ринку професій, про заклади освіти міста Харкова, де можна здобути бажану спеціальність.
Якість освітнього процесу у комбінаті та його результативність залежить від взаємодії всіх учасників освітнього процесу – учнів, педагогів, батьків, громадськості.
На сьогоднішній день КЗ"Вовчанський МРЦ" проводить спільну роботу з питань профорієнтації з такими закладами освіти:
Харківський професійний ліцей будівництва та автотранспорту
Харківський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі
Харківський коледж Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій
Харківський автотранспортний технікум ім.. С.Орджонікідзе
Українська інженерно-педагогічна академія
Харківський автомобільно-дорожний інститут
Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
Харьківський національний університет радіоелектроніки.
Завдання КЗ"Вовчанський МРЦ" – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії.