3. Домашнє завдання: конспект.
Правила дорожнього руху.
Тема уроку – Виконання комплексних завдань з програмного матеріалу.
Хід уроку по етапах:
1. Повтор пройденого матеріалу :
1)Види порушень правил дорожнього руху – зупинка та стоянка
транспортних засобів – закривають дорожні знаки, світлофори,
наближаючий потяг; порушення сигналів світлофору та регу –
лювальника – зіткнення з потягом; виїзд на переїзд при заторі
після переїзду; порушення правил проїзду переїздів самохід –
ними машинами та механізмами .
2)Переваги маршрутних транспортних засобів – в населених пунктах
5.45 наближаючись до зупинки, котра знаходиться в заізному
кармані, водії других транспортних засобів повинні зупинитися
чи знизити швидкість для виїзду маршрутних транспортних за –
собів. Там де трамвай перетинає полосу руху нерейкового транс-
порту, перевагу має трамвай.
2. План викладання нового матеріалу :
1) Повторити – ПДР р.17-20.
2) Розгляд типових ситуацій :
- при проїзді пішохідних переходів, зупинок маршрутних
транспортних засобів і залізничних переїздів.
- при користуванні зовнішніми світловими приладами.
- при буксируванні та навчальній їзді.
- під час руху в колонах, житловій зоні, по автомагістралях та доро-
гах для автомобілів.
- рух по гірських дорогах та крутих схилах.
- при перевезенні людей та вантажу.
3. Домашнє завдання – ПДР р.17-20, рішення тестових завдань за посиланням в розділі новин.
Предмет ОКА і БДР
Тема уроку – Умови, які сприяють виникненню дорожньо-транспортних пригод.
Хід уроку
1. Вивчення нового матеріалу : опрацювати теоретичний матеріал.
Причини дорожньо-транспортних пригод
1) недотримання правил дорожнього руху учасниками цього руху;
2) застосування водіями таких прийомів керування транспортними засобами, які викликають їх замети, перекидання або втрату керування під час руху і створюють можливість поломок і псування механізмів, що призводять до аварійних ситуацій;
3) зниження працездатності водіїв внаслідок перевтоми, хвороби або під впливом факторів, що викликають зміну самопочуття і сприйняття обстановки руху;
4) незадовільний технічний стан транспортних засобів;
5) неправильне розміщення та кріплення вантажу, що приводить до втрати управління, стійкості, зміни режиму роботи механізмів, відмови в роботі;
6) незадовільний влаштування та утримання елементів дороги і дорожньої обстановки;
7) незадовільна організація дорожнього руху,
При аналізі події найбільш просто віднести його причину до людини, яка, як вважають, зобов'язаний миттєво реагувати на зміну інших елементів комплексу та відповідним чином компенсувати їх вплив, домагаючись встановлення необхідного режиму руху. Однак така впевненість обгрунтована не в повній мірі. Багато ДТП, не пов'язані з поведінкою і станом водіїв, відбуваються через недосвідченість, недобросовісності або недбалості певних посадових осіб, наприклад, події через дефекти транспортних засобів, поганого освітлення вулиць, стан проїзної частини, неправильної розмітки вулиць, невірної установки дорожніх знаків , невірного режиму дії світлофорів і т. п.
На відміну від систем автоматичного регулювання людина не має запрограмованої системи відповідей на всі випадки склалася дорожньо-транспортної ситуації. Розглядаючи можливі варіанти вирішення виниклої задачі в обмежений період, він може допускати помилки, кількість яких збільшується при втомі. При обліку цієї обставини за такими рядками статистики причин ДТП, як перевищення швидкості, неправильний обгін, неправильний поворот, недостатня видимість вночі, навіть наїзд на велосипедиста або пішохода на дорозі, у багатьох випадках виявилося б, що для основної частини водіїв причинами пригод стали важкі умови руху, зумовлені особливостями дороги. Було достатньо самого незначного ослаблення уваги водія, щоб виникла небезпека дорожньо-транспортної пригоди.
2. Домашнє завдання : вивчити конспект.