Четвер, 13.08.2020, 05:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Переклад сайту

изображение

Архів записів
Наша кнопка

Наші друзі
Старосалтівська ЗШ
Підписка на новини
Розсилка на E-mail

Наше опитування
       
Як ви вважаєте чи потрібно змінити програму операторів комп'ютерного набору?
     
javascript:// javascript://
  
Всього відповідей: 4

  
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                 Матеріал для груп  В-32,В-33

Дата:_12.03.2020, 13.03.2020

 

Будова й експлуатація легкового автомобіля

 

Тема:  Призначення та типи гальмових систем. Загальна  будова і принцип дії гальмової системи.

 

Хід уроку

 

 

I . Вивчення нового матеріалу. Прочитати новий матеріал:

Експлуатація будь-якого автомобіля допускається лише за умови справності його гальмової системи.

Гальмова система потрібна на автомобілі для зниження його швидкості, зупинки й утримування на місці.

Гальмівна сила виникає між колесом та дорогою й спрямована проти напряму обертання колеса, тобто перешкоджає його обертанню. Максимальне значення гальмівної сили на колесі залежить від можливостей механізму, який створює цю силу, від навантаження, що припадає на колесо, та від коефіцієнта зчеплення з дорогою. За умови однаковості всіх факторів, що визначають силу гальмування. Ефективність гальмової системи залежатиме насамперед від особливостей конструкції механізмів, які гальмують автомобіль.

На сучасних автомобілях для підвищення безпеки руху встановлюють кілька гальмових систем, що за призначенням поділяються на типи:

Робоча гальмова система використовується в усіх режимах руху автомобіля для зниження його швидкості до повної зупинки. Вона приводиться в дію зусиллям ноги водія, що прикладається до педалі ножного гальма. Ефективність дії робочої гальмової системи найбільша порівняно з іншими типами гальмових систем.

Запасна гальмова система призначається для зупинки автомобіля в разі відмови робочої гальмової системи. Вона справляє меншу гальмівну дію на автомобіль, ніж робоча система. Функції запасної системи може виконувати справна частина робочої гальмової системи (найчастіше) або стоянкова система.

Стоянкова гальмова система призначається для утримування зупиненого автомобіля на місці, щоб не допустити його самочинного рушання (наприклад, на схилі). Керує стоянковою гальмовою системою водій рукою за допомогою важеля ручного гальма.

Допоміжна гальмова система використовується у вигляді гальма-уповільнювача на автомобілях великої вантажопідйомності (МАЗ, КрАЗ, КамАЗ) для зменшення навантаження на робочу гальмову систему в разі тривалого гальмування, наприклад на довгому спуску в гірській  місцевості.

Будова гальмівної системи.

У загальному вигляді гальмівна система складається з гальмових механізмів та їх приводу. Гальмові механізми під час роботи системи перешкоджають обертанню коліс, внаслідок чого між колесами і дорогою виникає гальмівна сила, що зупиняє автомобіль. Гальмові механізми  розміщуються безпосередньо на передніх і задніх колесах автомобіля.
Гальмівний привід передає зусилля від ноги водія на гальмові механізми.

Основні типи колісних гальмівних механізмів
У гальмових системах автомобілів найбільш поширені фрикційні гальмові механізми, принцип дії яких заснований на силах тертя обертових деталей про невращающіхся. За формою обертової деталі колісні гальмові механізми поділяють на барабанні та дискові.
Барабанний гальмівний механізм складається з двох колодок  з фрикційними накладками, встановлених на опорному диску . Нижні кінці колодок закріплено шарнірно на опорах , а верхні через сталеві сухарі впираються в поршні розтискного колісного циліндра . Стяжна пружина  притискає колодки до поршнів циліндра 1, забезпечуючи зазор між колодками та гальмовим барабаном  в неробочому положенні гальма. Колісний дисковий гальмовий механізм з гідроприводом складається з гальмового диска, закріпленого на маточині колеса. Гальмівний диск обертається між половинками  скоби, прикріпленої до стійки  передньої підвіски. У кожній половині скоби виточені колісні циліндри з великим  і малим  поршнями.
Переваги барабанних гальм:

низька вартість, простота виробництва; мають ефект механічного самопідсилення. Завдяки тому, що нижні частини колодок пов'язані один з одним, тертя об барабан передньої колодки посилює притиснення до нього задньої колодки. Цей ефект сприяє багаторазового збільшення гальмівного зусилля, що передається водієм, і швидко підвищує гальмує дію при посиленні тиску на педаль.
Переваги дискових гальм: при підвищенні температури характеристики дискових гальм досить стабільні, тоді як у барабанних знижується ефективність; температурна стійкість дисків вище, зокрема, через те, що вони краще охолоджуються більш висока ефективність гальмування дозволяє зменшити гальмівний шлях менші вагу і розміри; підвищується чутливість гальм, час спрацьовування зменшується, зношені колодки просто замінити, на барабанних доводиться робити зусилля на підгонку колодок щоб одягнути барабани; близько 70% кінетичної енергії автомобіля гаситься передніми гальмами, задні дискові гальма дозволяють знизити навантаження на передні диски температурні розширення не впливають на якість прилягання гальмівних поверхонь.

    Під час щоденного технічного обслуговування перевіряють дію ножного і ручного гальма, герметичність з’єднань трубопроводів та деталей гідравлічного привода гальм та системи вакуумного підсилювача.

Перше технічне обслуговування включає такі додаткові роботи: перевірку шплінтування пальців, штоків гальмівних камер в гідравлічному приводі гальм і величини вільного ходу педалі гальма та важеля ручного гальма (при необхідності проводять відповідне регулювання); кріплення і перевірку диска та кронштейнів колодок трансмісійного гальма; перевірку рівня рідини в резервуарі головного гальмівного циліндра гідравлічного привода; змащування підшипників валів розтискних кулаків, осей кулаків та інших деталей привода ручного гальма. Перевірка герметичності з’єднань гідравлічного привода гальм. Цю роботу виконують під час зовнішнього огляду автомобіля.

При Т.О-2, крім того, знімають гальмівні барабани, провіряють стан гальмівних колодок, накладок, стяжних пружин і барабанів; роблять очистку їх від бруду; регулюють зазори між колодками і барабаном; провіряють герметичність і справність гальмівного привода.

При СО замінюють гальмівну рідину в гідроприводі після промивки його технічним спиртом або чистою гальмівною рідиною.

 

 II. Домашнє завдання. Написати конспект

 

 

Предмет : Правила дорожнього руху

 

Тема: Проїзд регульованих перехресть

 

 

 

Теоретичні відомості

Відповідно до п. 16.1 Правил дорожнього руху, перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим.(рис. 20.26).

 Відповідно до п. 8.З. Правил дорожнього руху сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами дорожніх знаків пріоритету і є обов'язковими для виконання .

Водії та пішоходи повинні виконувати додаткові вимоги регулювальника, навіть якщо вони суперечать сигналам світлофорів, вимогам дорожніх знаків і розмітки (рис. 20.28).

Під'їжджаючи до регульованого перехрестя, водій повинен врахувати, що у разі подання сигналу регулювальником або ввімкнення сигналу світлофора, що дозволяє рух, водій зобов'язаний дати дорогу транспортним засобам, що завершують рух через перехрестя, а також пішоходам, які закінчують перехід.(рис. 20.29).

Пам'ятайте! Повертаючи ліворуч або розвертаючись при зеленому сигналі основного світлофора, водій нерейкового транспортного засобу зобов'язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються в зустрічному напрямку прямо або повертають праворуч. (рис. 20.30).

 

При цьому слід враховувати, що якщо сигнал регулювальника або зелений сигнал світлофора дозволяють одночасно рух трамваю і нерейковим транспортним засобам, трамваю надається перевага незалежно від напрямку його руху (рис. 20.31).

 Пам'ятайте! На регульованих перехрестях водій, повертаючи праворуч або ліворуч, повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає, а також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.(рис. 20.32).

В'їхавши на перехрестя згідно із сигналом світлофора, що дозволяє рух, водій повинен виїхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді (рис. 20.33, а). Проте, якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка 1.12 (стоп-лінія) або дорожній знак 5.62, він повинен керуватися сигналами кожного світлофора (рис. 20.33, б, в).

За необхідності проїзду регульованого перехрестя в напрямку стрілки, ввімкнутої в додатковій секції одночасно з жовтим або червоним сигналом світлофора, водій має дати дорогу транспортним засобам, що рухаються з інших напрямків (рис. 20.34).

На перехресті, де рух регулюється світлофором з додатковою секцією, водій, який перебуває на смузі, з якої робиться поворот, повинен продовжувати рух у напрямку, що вказує стрілка, ввімкнута в додатковій секції, якщо його зупинка на заборонний сигнал світлофора створить перешкоди транспортним засобам, що рухаються за ним по тій самій смузі.

Сигнали регулювальника, тобто положення його корпуса, а також жести руками, в тому числі з жезлом або диском з червоним світлоповертачем, мають такі значення (рис. 20.35):

а)    руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми:

з лівого і правого боків — дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам — прямо і праворуч; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника;

з боку грудей і спини — рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;

б)    права рука витягнута вперед:

з лівого боку — дозволено рух трамвая ліворуч, нерейковим транспортним засобам — у всіх напрямках; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;

з боку грудей — усім транспортним засобам дозволено рух лише праворуч;

з правого боку та спини — рух усіх транспортних засобів заборонено; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;

При піднятій вгору правій руці рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках.

Водіям, які в разі ввімкнення жовтого сигналу або підняття регулювальником руки вгору не можуть зупинити транспортний засіб у місці, передбаченому Правилами, не вдаючись до екстреного гальмування, дозволяється рухатися далі за умови забезпечення безпеки дорожнього руху.

 

 

2.Дати відповіді на запитання.

Контрольні запитання

1. Які перехрестя називаються регульованими?

2. Правила проїзду перехрестя з світлофорами.

3. Правила проїзду перехрестя з регулювальником.

 

1. Заповніть таблицю, позначивши знаком «+» перехрестя, де водію синього автомобіля має перевагу в русі (див. ситуаційну картку №23)

 

поз.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

дозв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright MyCorp © 2020uCoz
Поїхали вгору